Savjetodavna uloga i odgovornosti medicinske sestre / tehničara u programima podrške pacijentima (PSP)

Medicinske sestre i medicinski tehničari najveća su skupina zdravstvenih radnika, a prema podatcima Hrvatske komore medicinskih sestara u Hrvatskoj ih je registrirano oko 35 000. Uloge medicinskih sestara i njihovi opisi poslova posljednjih se desetljeća značajno i stalno mijenjaju, a sestrinstvo se razvilo u disciplinu za koju su potrebna znanja i vještine u neprestanom sučeljavanju s novim izazovima.

Raspon uloga medicinske sestre u brizi o pacijentima

Sestrinstvo se u najvećoj mjeri poistovjećuje s njegovanjem pacijenata. Uloga sestrinstva je međutim puno veća: od provođenja zdravstvene njege, edukacije pacijenata, istraživanja, suradnje s liječnicima i cijelim medicinskim timom do suradnje s obitelji pacijenta i zagovaranju prava pacijenata. U svim međunarodnim dokumentima povezanim sa zdravstvenom politikom naglašava se značaj medicinskih sestara/tehničara u programima prevencije obolijevanja, zdravstvenom prosvjećivanju i organizaciji sestrinske službe.

Savjetodavna uloga odnosno edukacija pacijenata i pacijentove obitelji u novije vrijeme sve više dobiva na značaju. To je jedna od najčešćih intervencija koju provode medicinske sestre u postupku zdravstvene njege s ciljem postizanja što veće samostalnosti pacijenata, zadovoljavajuće kvalitete života pacijenta i njegove bliže obitelji te promicanja zdravlja.

Važno je naglasiti da u postupku edukacije sudjeluju:

  • pacijent,
  • obitelj / društvena sredina
  • medicinska sestra

Utjecaj medicinske sestre na emotivno stanje pacijenta

Svaki boravak u bolnici (bez obzira na dijagnozu) izaziva osjećajne poteškoće i pojavu potištenosti. Sama neizvjesnost zna potrajati danima pa i tjednima, a ako je pacijent prepušten sam sebi, može dovesti i do težih emocionalnih problema. Nerijetko se događa da negativna emotivna stanja mogu nepovoljno utjecati na ishod i tijek bolesti, duljinu boravka u bolnici i učinkovitost liječenja.

Važno je poticati pacijenta na sudjelovanje i planiranje svojeg liječenja, pozitivno razmišljanje i redovitost dolazaka na terapiju u bolnicu odnosno uzimanje terapije u svojem domu.

Kako stručnost medicinskih sestara osigurava uspješnost naših PSP-ova

U društvu Marti Farm, pri provođenju naših Programa podrške pacijentima, posebni naglasak stavljamo na komunikaciju između pacijenata i medicinske sestre jer smatramo da se bolji ishod liječenja može postići time da je pacijentu omogućen izravan kontakt sa zdravstvenim radnicima, a u ovom slučaju su to medicinske sestre koje prate pacijenta, najčešće od postavljene dijagnoze, a kasnije i tijekom cijelog ciklusa liječenja.

Naši programi se prilagođavaju ovisno o bolesti odnosno načinu uzimanja terapije, stoga je svaki program različit. Naravno, pacijent je uvijek najbitniji i zauzima prvo mjesto. Za naše programe odabiremo visokospecijalizirane medicinske sestre iz dnevnih bolnica koje su u redovitom kontaktu s pacijentima i dobro ih poznaju.

Od prvog susreta s pacijentima, kad medicinske sestre ponude pacijentu sudjelovanje u programu podrške i nakon što pacijenti potpišu informirani pristanak za sudjelovanje (koji je nužan za ulazak u program), medicinske sestre ostaju u kontaktu s pacijentima putem različitih kanala:

  • licem u lice (engl. face to face, F2F) pri dolasku pacijenta u bolnicu na terapiju,
  • telefonski pozivi i
  • SMS poruke koje medicinske sestre šalju pacijentima kao podsjetnik da dođu na terapiju ili uzmu terapiju u svojem domu.

Programi podrške pacijentima u doba pandemije

S obzirom na to da je u tijeku pandemija uzrokovana virusom SARS-CoV-2 i da je potrebno održavati kontakt s pacijentima unatoč društvenom distanciranju, mogućnost telefonskih poziva i slanje SMS poruka pacijentima pokazala se izuzetno korisnom, a povratne informacije s terena potvrđuju da su pacijenti jako zadovoljni s pruženim uslugama.

Kako sastanci s medicinskim sestrama doprinose brizi o pacijentima

Koristi sastanka s medicinskom sestrom višestruki su kako za medicinsku sestru tako i za pacijenta. Medicinske sestre nadopunjuju brigu o pacijentima savjetima o načinu života:

  • kako pronaći uravnoteženi način prehrane,
  • kako postići viši stupanj energije,
  • kako bolje upravljati stresom,
  • kako bolje kontrolirati bol i
  • kako postići bolju i kvalitetniju komunikaciju s obitelji/prijateljima.

Pacijentima se omogućuje traženje pomoći od medicinske sestre:

  • kod primjene terapije, pri čemu ga ona može u potpunosti uputiti u primjenu terapije (ovisno o dijagnozi i obliku primjene lijeka, medicinske sestre pokazuju pacijentima kako pravilno primijeniti lijek pomoću različitih pomagala), i
  • pacijenti mogu nazvati medicinsku sestru u određeno vrijeme, što je vrlo bitno jer se time pacijentima smanjuje osjećaj tjeskobe, zabrinutosti i nemira. Drugim riječima, pacijent se osjeća da nije „samo broj“, nego da s druge stane ima osobu koja ga u potpunosti razumije.

Zaključak

Dobro osmišljeni i ispravno provedeni programi podrške pacijentima mogu riješiti problem nepridržavanja terapiji i nezadovoljavajućih ishoda liječenja te smanjiti dodatne troškove za zdravstveni sustav. Kod programa podrške pacijentima najbitnije je staviti pacijenta na prvo mjesto, a to omogućuju upravo medicinske sestre čiji je poziv briga o pacijentima.

Važno je svakom pacijentu i njegovoj dijagnozi pristupiti na individualan način, steći povjerenje pacijenta i osnažiti ga za daljnje liječenje. Sve to je neophodno kod pružanja podrške pacijentima i njihovoj obitelji.

Više o načinu provođenja programa podrške pacijentima možete saznati na našoj mrežnoj stanici http://www.martifarm.hr/programi-podrske-pacijentima/.

Danijela Grizelj, mag. ing. agr. / Koordinatorica programa podrške pacijentima

Reference:

  1. HKMS – Hrvatska komora medicinskih sestara. Dostupno na: https://www.hkms.hr/
  2. Patient education in nursing. Dostupno na: https://www.nursingcenter.com/

Kontakt

Sjedište

Lašćinska cesta 40
HR-10000 Zagreb
Hrvatska

Ured

Planinska ulica 13/2
HR-10000 Zagreb
Hrvatska

Ured: +385 1 5588 297
Farmakovigilancija: +385 1 5588 297
Klinička ispitivanja: +385 1 5614 330
Registracija: +385 1 2420 873
Marketing: +385 1 2420 890
Fax: +385 1 2420 860
info@martifarm.com

Farmakovigilancija

farmakovigilancija@martifarm.com
Tel: +385 1 5588 297

Suglasnost za korištenje podataka:

11 + 5 =

Suglasnost za korištenje podataka:

13 + 15 =

Pravne informacije

Puni naziv tvrtke
Skraćeni naziv tvrtke
Sjedište
Ured
Pravni oblik poslovanja:
Sudski registar
MBS

Marti Farm d.o.o.
Marti Farm
Lašćinska cesta 40, HR-10000 Zagreb
Planinska ulica 13/2, HR-10000 Zagreb
Društvo s ograničenom odgovornošću
Trgovački sud u Zagrebu
080751121

 

OIB
Temeljni kapital
Ovlašteni zastupnik

29969122438
HRK 20,000.00 (plaćen u cijelosti)
Martina Diminić Smetiško, direktor

 

Broj računa

HR3623600001102197724 (Zagrebačka banka)
HR4324020061100628669 (Erste banka)

 

Puni naziv tvrtke: Marti Farm d.o.o.
Skraćeni naziv tvrtke: Marti Farm
Sjedište: Lašćinska cesta 40, HR-10000 Zagreb
Ured: Planinska ulica 13/2, HR-10000 Zagreb
Pravni oblik: Društvo s ograničenom odgovornošću
Sudski registar: Trgovački sud u Zagrebu
MBS: 080751121

OIB: 29969122438
Temeljni kapital: HRK 20,000.00 (plaćen u cijelosti)
Ovlašteni zastupnik: Martina Diminić Smetiško, direktor

Bank account: HR3623600001102197724 (Zagrebačka banka), HR4324020061100628669 (Erste banka)

Sva prava pridržana Marti Farm d.o.o. 2021. | Uvjeti korištenja | Pravila privatnosti

Podjeli članak

Podijelite ovaj članak sa svojim prijateljima.

Ova web stranica koristi kolačiće. Kliknite dolje da biste omogućili kolačiće. Da biste prilagodili postavke kolačića i saznali više, pogledajte naše Pravila privatnosti.

Postavke kolačića

Označite koje kolačiće želite dopustit na ovoj web stranici. Zatim kliknite na gumb "Spremi postavke kolačića" kako bi spremili svoje postavke.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.