Značaj podrške pacijentima

Slabo pridržavanje i nepridržavanje terapije predstavljaju velik problem zdravstvenom sustavu jer dovode do neadekvatnih ishoda i značajnih dodatnih troškova.

Poboljšanje pridržavanja terapiji nije samo ključno za zdravstvene ishode pacijenata, već je također korisno za industriju i obveznike, s ciljem stvaranja održivog sustava u korist svih dionika.

Važnost adherencije

Osiguravanje pravilnog uzimanja propisane terapije je ključ uspješnog liječenja, no također je prepoznato kao rastući problem u zdravstvenim sustavima diljem svijeta. Ne pridržavanje i slaba suradljivost mogu imati ozbiljne posljedice na zdravlje, budući da pacijenti ne dobivaju odgovarajuću terapiju za svoje stanje.

Slabo pridržavanje je često povezano s pojačanim korištenjem zdravstvenog sustava i povećanim pobolom i smrtnošću, a također uzrokuje dodatne troškove zbog bacanja lijekova, ljudskog rada / dana rada i vremena.

Procjenjuje se da nepridržavanje terapije uzrokuje 125 milijardi eura godišnjeg troška vladama država Europske unije i da doprinosi preranoj smrti gotovo 200 000 europskih građana godišnje:

  • Procjenjuje se da se 20 % – 50 % pacijenata ne pridržava propisane terapije
  • Procjenjuje se da se 20 % – 30 % pacijenata ne pridržava propisanih mjera liječenja ili olakšavanja simptoma
  • Procjenjuje se da se 30 % – 40 % pacijenata ne pridržava preporučenih preventivnih mjera

Adherencija u dugotrajnom liječenju

Brojke za dugotrajno liječenje su također zabrinjavajuće. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) navodi da se otprilike 50 % pacijenata ne pridržava propisanog režima dugotrajnog liječenja. Glavni razlozi neuzimanja lijekova su:

  • Zaboravljivost (71 %)
  • Odsustvo vjerovanja u potrebu za lijekom (20 %)
  • Uvjerenje da se zdravstveno stanje poboljšalo i da lijek više nije potreban (16 %)

Zašto se pacijenti ne pridržavaju terapija?

Višedimenzionalni model WHO-a tumači pridržavanje kao višedimenzionalni fenomen određen međusobnim odnosom pet čimbenika: društveno-ekonomska situacija, zdravstveni sustav, bolest, terapija i sȃm pacijent.

Razlozi nepridržavanja se također mogu podijeliti na nenamjerne (pacijent je zaboravio uzeti lijek ili ne razumije režim liječenja) i namjerne (pacijent pokušava smanjiti troškove, ne smatra da je lijek potreban, zabrinut je zbog nuspojava itd.). Nenamjerno ne uzimanje lijekova se lakše ispravlja metodama podsjećanja bolesnika, dok namjerno ne uzimanje zahtijeva drugačije strategije.

Značaj podrške pacijentima

Iako su čimbenici koji mogu pridonijeti ne pridržavanju terapije složeni i zahtjevni (uključujući zaboravljivost, zbunjenost zbog kompleksnog režima liječenja, teškoće pri uzimanju lijekova, nuspojave, ne percipiranje koristi i sl.), udruživanje svih dionika od iznimne je važnosti u naporima za osnaživanje pacijenata u pridržavanju terapije i postizanju najboljih mogućih zdravstvenih ishoda.

Ti su podaci zabrinjavajući, posebice u državama nižeg BDP-a koje imaju teži pristup novim skupim lijekovima. Udruživanje uključuje donositelje zdravstvenih politika (Ministarstvo zdravstva, fondovi osiguranja), zdravstvene radnike, farmaceutske tvrtke, pacijente i udruge bolesnika, njihove obitelji/njegovatelje i medije.

Regulacija programa

Aktivnosti koje provodimo u sklopu programa podrške pacijentima u skladu su s važećim zakonima i regulativom.

Svaki program podrške pacijentima je izrađen po mjeri, a pomaže pacijentima da bolje kontroliraju svoju(e) bolest(i). Svaki pacijent je jedinstven. Isto tako, svaki lijek i medicinski proizvod je jedinstven. Marti Farm prepoznaje potrebe pacijenata, industrije i obveznika te zajedno sa svojim partnerima radi u korist svih strana.

Kontakt

Sjedište

Lašćinska cesta 40
HR-10000 Zagreb
Hrvatska

Ured

Planinska ulica 13/2
HR-10000 Zagreb
Hrvatska

Ured: +385 1 5588 297
Farmakovigilancija: +385 1 5588 297
Klinička ispitivanja: +385 1 5614 330
Registracija: +385 1 2420 873
Marketing: +385 1 2420 890
Fax: +385 1 2420 860
info@martifarm.com

Farmakovigilancija

farmakovigilancija@martifarm.com
Tel: +385 1 5588 297

9 + 1 =

9 + 12 =

Pravne informacije

Puni naziv tvrtke
Skraćeni naziv tvrtke
Sjedište
Ured
Pravni oblik poslovanja:
Sudski registar
MBS

Marti Farm d.o.o.
Marti Farm
Lašćinska cesta 40, HR-10000 Zagreb
Planinska ulica 13/2, HR-10000 Zagreb
Društvo s ograničenom odgovornošću
Trgovački sud u Zagrebu
080751121

 

OIB
Temeljni kapital
Ovlašteni zastupnik

29969122438
HRK 20,000.00 (plaćen u cijelosti)
Martina Diminić Smetiško, direktor

 

Broj računa

HR3623600001102197724 (Zagrebačka banka)
HR4324020061100628669 (Erste banka)

 

Puni naziv tvrtke: Marti Farm d.o.o.
Skraćeni naziv tvrtke: Marti Farm
Sjedište: Lašćinska cesta 40, HR-10000 Zagreb
Ured: Planinska ulica 13/2, HR-10000 Zagreb
Pravni oblik: Društvo s ograničenom odgovornošću
Sudski registar: Trgovački sud u Zagrebu
MBS: 080751121

OIB: 29969122438
Temeljni kapital: HRK 20,000.00 (plaćen u cijelosti)
Ovlašteni zastupnik: Martina Diminić Smetiško, direktor

Bank account: HR3623600001102197724 (Zagrebačka banka), HR4324020061100628669 (Erste banka)