Promotivni materijali o lijekovima
21
KOLOVOZ, 2019.
Promotivni materijali o lijekovima uključuju letke ili brošure koje tiskaju farmaceutske tvrtke kako bi poboljšale prodaju svojih proizvoda. Kao takvi, promotivni materijali predstavljaju važan vid marketinške strategije.
Zbog svoje jezgrovite prirode, užurbani zdravstveni radnici ponekad se oslanjaju na promotivne materijale kao primarne izvore informacija o lijekovima: ti materijali mogu biti vrlo informativni ako daju sažete istinite informacije, pod uvjetom da su kritički analizirani i pregledani; ako ne, mogu biti dezinformativni.
Osim toga, farmaceutske tvrtke moraju slijediti određene etičke smjernice za promidžbene aktivnosti povezane s lijekovima na nacionalnoj i međunarodnoj razini kako bi osigurale bolju zdravstvenu skrb putem racionalne uporabe lijekova: na primjer, Svjetska zdravstvena organizacija navodi da „sve promotivne tvrdnje povezane s lijekovima trebaju biti pouzdane, točne, istinite, informativne, uravnotežena sadržaja, ažurne, potkrijepljene dokazima i u dobrom ukusu”.
Nažalost, liječnici mogu biti podložni utjecaju opsežnog oglašavanja i na brzinu propisati nove proizvode bez detaljne provjere valjanosti navedenih tvrdnji, što može rezultirati mogućim štetnim posljedicama za zdravlje, npr. neuspješnim liječenjem zbog uporabe neprikladnih lijekova, nepoželjnim/štetnim učincima lijekova, jačanjem mikroorganizama otpornih na antibiotike ili povećanjem izdataka za nacionalni zdravstveni sustav.
Budući da promotivni materijali o lijekovima utječu na propisivačko ponašanje liječnika, njihov sadržaj mora biti kritički analiziran kako bi se spriječili neracionalni obrasci propisivanja. Zdravstveni radnici bi stoga trebali imati značajnu ulogu u kritičkoj procjeni informacija sadržanih u takvim promotivnim materijalima prije poimanja tih materijala kao znanstvenih izvora informacija i nastojati prosljeđivati regulatornim tijelima više pritužbi na proizvođače koji se uporno ne pridržavaju propisa.
Shodno tomu, etička promocija lijekova i njihovo racionalno propisivanje mogući su uz udružene napore zdravstvenih radnika, farmaceutskih tvrtki i regulatornih tijela. Ti će napori zauzvrat osigurati da se promotivni materijali ne doživljavaju samo kao marketinška strategija, već i kao korisni, ažurni i točni izvori informacija o lijekovima.
Zorana Stanko, MA / Stručna prevoditeljica medicinskih tekstova
21
KOLOVOZ, 2019.
Kontakt
Sjedište
Lašćinska cesta 40
HR-10000 Zagreb
Hrvatska
Ured
Planinska ulica 13/2
HR-10000 Zagreb
Hrvatska
Ured: +385 1 5588 297
Farmakovigilancija: +385 1 5588 297
Klinička ispitivanja: +385 1 5614 330
Registracija: +385 1 2420 873
Marketing: +385 1 2420 890
Fax: +385 1 2420 860
info@martifarm.com
Farmakovigilancija
farmakovigilancija@martifarm.com
Tel: +385 1 5588 297
Pravne informacije
Puni naziv tvrtke
Skraćeni naziv tvrtke
Sjedište
Ured
Pravni oblik poslovanja:
Sudski registar
MBS
Marti Farm d.o.o.
Marti Farm
Lašćinska cesta 40, HR-10000 Zagreb
Planinska ulica 13/2, HR-10000 Zagreb
Društvo s ograničenom odgovornošću
Trgovački sud u Zagrebu
080751121
OIB
Temeljni kapital
Ovlašteni zastupnik
29969122438
HRK 20,000.00 (plaćen u cijelosti)
Martina Diminić Smetiško, direktor
Broj računa
HR3623600001102197724 (Zagrebačka banka)
HR4324020061100628669 (Erste banka)
Puni naziv tvrtke: Marti Farm d.o.o.
Skraćeni naziv tvrtke: Marti Farm
Sjedište: Lašćinska cesta 40, HR-10000 Zagreb
Ured: Planinska ulica 13/2, HR-10000 Zagreb
Pravni oblik: Društvo s ograničenom odgovornošću
Sudski registar: Trgovački sud u Zagrebu
MBS: 080751121
OIB: 29969122438
Temeljni kapital: HRK 20,000.00 (plaćen u cijelosti)
Ovlašteni zastupnik: Martina Diminić Smetiško, direktor
Bank account: HR3623600001102197724 (Zagrebačka banka), HR4324020061100628669 (Erste banka)
Sva prava pridržana Marti Farm d.o.o. 2022. | Uvjeti korištenja | Pravila privatnosti