Kako krojimo naše programe podrške pacijentima
30
TRAVANJ, 2021.
Programi podrške pacijentima uobičajeni su već niz godina u mnogim zemljama EU-a jer je dokazano da je suradnja farmaceutske industrije i sustava zdravstva u takvim programima višestruko korisna kako za pacijenta tako i za sami zdravstveni sustav, koji ima manje troškove ako pacijent svoju terapiju uzima na propisan način i ako dobro razumije svoje zdravstveno stanje.
Važno je napomenuti da bi svaki program podrške pacijentima trebao biti osmišljen specifično za određenu skupinu pacijenata odnosno određenu dijagnozu i vrstu terapije. Pri osmišljavanju programa potrebno je uzeti u obzir mnoštvo različitih čimbenika, od kojih ćemo neke navesti u nastavku.

1. Osobitosti dijagnoze
Ako se radi o bolesnicima koji su teže pokretni, važno je osmisliti najbolje načine komunikacije i aktivnosti programa kako bi se što je moguće bolje ostvarili ciljevi programa, a da se pritom bolesnik ne izlaže dodatnim naporima koji bi bili neprimjereni njegovu zdravstvenom stanju. U tom smislu, mogućnosti su različite, a variraju od kućnih posjeta bolesniku preko telefonskih poziva i poruka, a u novije vrijeme – u skladu s epidemiološkom situacijom izazvanom pandemijom koronavirusa – moguće je organizirati i online-razgovore pomoću raznih komunikacijskih platformi.
2. Prosječna dob pacijenata
Ovisno o dobi bolesnika, u program podrške bit će ponekad nužno uključiti i roditelje odnosno skrbnike bolesnika. Ovo je nužno kad je riječ o malim pacijentima, koji još ne mogu samostalno sudjelovati u svojem liječenju, ali i u slučaju starijih pacijenata kojima je također ponekad potrebna pomoć u primjeni terapije i prilagodbi životnih navika te drugih specifičnosti koje proizlaze iz same dijagnoze.
3. Prosječna dob pacijenata
Ponekad je primjena lijeka za prosječnog bolesnika izuzetno komplicirana. Najčešće se radi o lijekovima koje bolesnik treba sâm aplicirati (npr. potkožno ili intravenski), uz prethodnu pripremu lijeka za aplikaciju. U ovakvim situacijama je bolesniku od velike pomoći spoznaja da postoji stručna osoba koja mu stoji na raspolaganju kako bi proces primjene lijeka protekao bez problema.

4. Važnost prilagodbe načina života
Prilagodba i optimizacija životnih navika uvijek je dobrodošla, a osobito je to važno kod nekih bolesti. Ovisno o tipu bolesti, moguće je u aktivnosti programa uvesti stručnjake drugih profila, npr. nutricioniste, psihologe, kineziologe i sl., koji svojim savjetima posebno prilagođenim određenoj skupini bolesnika mogu također doprinijeti uspješnijem liječenju bolesnika i poboljšanju njihove kvalitete života.
5. Sklonost bolesnika prema prihvaćanju novih tehnoloških rješenja
Danas je vidljiv značajan razvoj novih aplikacija koje su posebno osmišljene u cilju olakšavanja svakodnevnog života bolesnika. Riječ je o aplikacijama specifičnim za određene skupine bolesti, pomoću kojih bolesnici mogu pratiti svoje zdravstveno stanje i uspješnost liječenja, uz mogućnost komunikacije sa zdravstvenim osobljem ako to žele. Ovakve aplikacije obično su bolje prihvaćene kod mlađe populacije, dok stariji bolesnici radije biraju osobni kontakt ili telefonske pozive kao vid pružanja podrške. Ovakav vid komunikacije u sklopu programa podrške pacijentima je kod nas još uvijek u povojima i tek se u budućnosti očekuje ostvarivanje njegova punog potencijala.
Valja napomenuti da pacijenti i dalje preferiraju osobni kontakt sa zdravstvenim radnikom koji sudjeluje u provedbi programa. To je u većini slučajeva visokospecijalizirana medicinska sestra koja je pacijentima u programu telefonski dostupna u određeno vrijeme, prema unaprijed utvrđenom planu programa. Pacijenti tako mogu postaviti dodatna pitanja i razjasniti sve nedoumice koje imaju o svojoj bolesti i liječenju, što je ujedno jedan od glavnih razloga postojanja programa podrške pacijentima.

Dobro osmišljeni i pravilno provedeni programi podrške pacijentima mogu uspješno smanjiti zdravstvene troškove kako pacijenata tako i zdravstvenog sustava. Marti Farm kao pouzdan i provjeren partner prepoznaje ovu dobrobit i pruža sveobuhvatnu uslugu programa podrške pacijentima, nudeći svu potrebnu podršku i osobno usmjerene pristupe pacijentima, čime daje svoj doprinos u osiguravanju optimalnog korištenja zdravstvene zaštite: obratite nam se s povjerenjem!
Emina Gržanić, dr. vet. med. / Voditeljica medicinskih poslova
30
TRAVANJ, 2021.
Kontakt
Sjedište
Lašćinska cesta 40
HR-10000 Zagreb
Hrvatska
Ured
Planinska ulica 13/2
HR-10000 Zagreb
Hrvatska
Ured: +385 1 5588 297
Farmakovigilancija: +385 1 5588 297
Klinička ispitivanja: +385 1 5614 330
Registracija: +385 1 2420 873
Marketing: +385 1 2420 890
Fax: +385 1 2420 860
info@martifarm.com
Farmakovigilancija
farmakovigilancija@martifarm.com
Tel: +385 1 5588 297
Pravne informacije
Puni naziv tvrtke
Skraćeni naziv tvrtke
Sjedište
Ured
Pravni oblik poslovanja:
Sudski registar
MBS
Marti Farm d.o.o.
Marti Farm
Lašćinska cesta 40, HR-10000 Zagreb
Planinska ulica 13/2, HR-10000 Zagreb
Društvo s ograničenom odgovornošću
Trgovački sud u Zagrebu
080751121
OIB
Temeljni kapital
Ovlašteni zastupnik
29969122438
HRK 20,000.00 (plaćen u cijelosti)
Martina Diminić Smetiško, direktor
Broj računa
HR3623600001102197724 (Zagrebačka banka)
HR4324020061100628669 (Erste banka)
Puni naziv tvrtke: Marti Farm d.o.o.
Skraćeni naziv tvrtke: Marti Farm
Sjedište: Lašćinska cesta 40, HR-10000 Zagreb
Ured: Planinska ulica 13/2, HR-10000 Zagreb
Pravni oblik: Društvo s ograničenom odgovornošću
Sudski registar: Trgovački sud u Zagrebu
MBS: 080751121
OIB: 29969122438
Temeljni kapital: HRK 20,000.00 (plaćen u cijelosti)
Ovlašteni zastupnik: Martina Diminić Smetiško, direktor
Bank account: HR3623600001102197724 (Zagrebačka banka), HR4324020061100628669 (Erste banka)
Sva prava pridržana Marti Farm d.o.o. 2022. | Uvjeti korištenja | Pravila privatnosti